De praktijk | Klachten


Bent u niet tevreden over hoe wij u geholpen hebben?

Om ons werk goed te kunnen uitvoeren is het van belang dat u ons vertrouwt en dat u zich vrij voelt om uw mening met ons te delen. Mocht het gebeuren dat u geen goed gevoel heeft overgehouden na een contact met onze praktijk dan horen wij dit graag zo snel mogelijk van u zodat wij dit met u kunnen bespreken en ervan kunnen leren.

Als u ontevreden bent kunt u dit het beste op het moment zelf bespreken. De kans is groot dat we er samen uitkomen. Mocht u dit vervelend of moeilijk vinden, dan kunt u ons klachtformulier invullen, u vindt deze onderaan de pagina. Het klachtformulier is ook aan de balie verkrijgbaar.

Na ontvangst van uw klacht neemt de interne klachtencoördinator uw klacht in behandeling en bevestigt de ontvangst van uw klacht. Wij geven schriftelijk, telefonisch of via een persoonlijke afspraak een reactie op uw klacht. Het heeft onze voorkeur om met u in gesprek te gaan om te kijken of we er samen uit kunnen komen.

Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE)

Komen we er via bovenstaande interne procedure samen niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris van Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE). Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt is vertrouwelijk. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing en kan proberen te bemiddelen tussen u en de huisartsenpraktijk. U kunt de klacht indienen via het klachtenformulier op de website van SKGE [link https://www.skge.nl/aanmaken-formulier-prs/klachtindienen]. SKGE is bereikbaar via telefoonnummer 088 0229190.

Als u er met uw huisarts en bemiddeling door de klachtenfunctionaris van SKGE niet uitkomt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg van SKGE. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist), uit leden namens de patiënten en namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u vinden op de website van SKGE.

Klachtenformulier

Nieuws en mededelingen
Start avondspreekuur
Start avondspreekuur
Geplaatst: 11 december 2019
Vanaf 14 januari starten we op proef iedere dinsdag met een avondspreekuur. Dit is voor niet urgente klachten en controles.

Lees meer
 Welkom Robin, de chatbot van MijnGezondheid.net
Welkom Robin, de chatbot van MijnGezondheid.net
Geplaatst: 5 december 2019
Vanaf heden is het mogelijk direct vragen te stellen aan chatrobot Robin over het gebruik van MGn en de MedGemak app.

Lees meer
Wachttijden
Wachttijden
Geplaatst: 18 oktober 2019
De wachttijd, voor wanneer u bij uw huisarts op het spreekuur terecht kan, loopt op. Dit komt door een toenemende zorgvraag en door vergrijzing van onze patiënten, die ook langer thuis blijven wonen. Tevens

Lees meer